Monday, October 22, 2007

小朋友的逻辑

我在跟儿子的老师说话,说完了,指着儿子的鼻子哄他,you are such a good kiddo!
胖子吃醋了,what about me mommy?!
oh, of course you are a good kiddo too!
NO!!!!!! I AM A GOODER KIDDO!

看完电视,忽然很忧心忡忡的问我,mommy, what if dora comes out of tv?
我每天上班很废脑子的啊,回来还要这样被迫开动脑筋,脑子用坏了怎么办?只好胡乱的应对,哦,what do you think?
SILLY! then our TV will be broken!
and, dora's mommy and daddy and grandma and grandpa won't be able to find her anymore! they will be sad!

看着胖子小时候的嘟嘟脸照片,无比的怀念,抓她过来亲一口,求她
胖子你不要长了好不好?
不好!我要长!我要长大了做妈妈,你长小了做姐姐!
5555555555妈妈不想要你长了!
that's ok mommy, even if i grow big, i'll still love you, I PROMISE.

4 comments:

宝贝乖 said...

你这个第二个,就是那个listen and talk书上说的办法..

风轻云谈 said...

haha, hand iaya. repeat the question and throw the ball back. 百试不爽啊,hiahia.

Starsea said...

sweet

lanfear said...

又在最后一句赚大家眼泪