Wednesday, November 23, 2011

小盆友的科幻

送小盆友上学的路上,等红灯。总共也没等了两分钟,急性子的大小姐就非常之的上火:
“What is wrong with this light?!”
“Oh this is taking FOREVER!"
"OH COME ON!!!!" --- 我有没有这么annoying啊
一个人兀自气了一阵子,脑子里面的电灯泡叮的一声就亮了,开始异想天开
I wish we had a flying car~ That way we don't have to wait anymore!  ---真的假的?!你马迷在连janitors们都人手IPHONE的今天还攥着一上个世纪的产品,就算有飞车,也轮不到咱家开吧。。。
OR! --- 想起樱桃小丸子里面有一集的开头,"我们家很穷~”
I wish everybody else ALL had flying cars~ That way there won't be any cars and lights on the road! ---果然是阿Q马迷生出来的阿Q娃娃啊,你们都进步好了,我们一家子人幸福的固步自封
OR! ---酱紫都不行么。。。你是要怎样?别人送咱家飞车咱们跟着一起在天上堵车乜?!
I wish there's a magic microphone. We tell it where we want to go, and then five seconds later, we are there! --- 这这这这这难道不就是传说中的beam up?!她小小的时候我跟她爸看了很多很多的star trek。。。莫非都被她听去了?!
OR! --- 。。。
I wish there's a magic camera. It takes a picture of us, then we all turn into FAIRIES! You are a big fairy, I am a medium fairy, DD is a teeny tiny little cute fairy. ---我可怜的铁铮铮的男儿汉DD啊~~~

5 comments:

Shopatriot said...

可是 fairy 跟堵車一喵喵關係都沒有啊
(沉思)
(用念教科書的精神在研究 Amy 的幻想)

6 said...

一看男仔妈就对fairy一点也不了解
fairy会飞的啦

Unknown said...

抱抱我可怜的被亲家鄙视的纯婆婆二姐

kathy said...

正好最近在播小丸子动画,当她说我们家很穷的时候我想到的就是你

Shopatriot said...

啊不好意詩哦。。。
Fairy 的 resume 和 job description 我都沒看過
我自己當 fairy 的時候只負責送錢